
Regulamin Sklepu Internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne:
-
Sklep internetowy Czary z ognia, dostępny pod adresem internetowym https://czaryzognia.pl, prowadzony jest przez Dominikę Kornobis Leszczyńską prowadzącą działalność gospodarczą Czary z ognia Dominika Kornobis-Leszczyńska, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 6060117938, REGON 528997823 przy ul. Za Jeziorem 2A, 64-610 Rogoźno.
​
§ 2
Definicje
-
Sklep – sklep internetowy prowadzony przez SprzedawcÄ™ pod adresem https://czaryzognia.pl.
-
Sprzedawca – osoba fizyczna prowadzÄ…ca dziaÅ‚alność gospodarczÄ… pod firmÄ… "Czary z ognia Dominika Kornobis-LeszczyÅ„ska", wpisanÄ… do Centralnej Ewidencji i Informacji o DziaÅ‚alnoÅ›ci Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra wÅ‚aÅ›ciwego ds. gospodarki, NIP 6060117938, REGON 528997823.
-
Klient – każda osoba korzystajÄ…ca z oferty Sklepu i dokonujÄ…ca zakupów za jego poÅ›rednictwem.
-
Konsument – osoba fizyczna zawierajÄ…ca umowÄ™ ze SprzedawcÄ… za poÅ›rednictwem Sklepu, której przedmiot nie jest bezpoÅ›rednio zwiÄ…zany z jej dziaÅ‚alnoÅ›ciÄ… gospodarczÄ… ani zawodowÄ….
-
PrzedsiÄ™biorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadajÄ…ca osobowoÅ›ci prawnej, ale posiadajÄ…ca zdolność prawnÄ…, wykonujÄ…ca dziaÅ‚alność gospodarczÄ… we wÅ‚asnym imieniu i korzystajÄ…ca ze Sklepu.
-
Produkt – rzecz ruchoma lub usÅ‚uga oferowana w Sklepie, bÄ™dÄ…ca przedmiotem Umowy Sprzedaży miÄ™dzy Klientem a SprzedawcÄ….
-
Koszyk – element oprogramowania Sklepu, który umożliwia wyÅ›wietlanie wybranych przez Klienta Produktów do zakupu, a także zarzÄ…dzanie i modyfikacjÄ™ szczegóÅ‚ów Zamówienia, w tym liczby produktów.
-
Konto – indywidualny profil Klienta w Sklepie, zawierajÄ…cy dane podane przez Klienta oraz informacje o jego dotychczasowych Zamówieniach.
-
Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostÄ™pny w Sklepie, pozwalajÄ…cy na skÅ‚adanie ZamówieÅ„, w szczególnoÅ›ci poprzez dodanie Produktów do Koszyka i okreÅ›lenie warunków dostawy oraz pÅ‚atnoÅ›ci.
-
Zamówienie – oÅ›wiadczenie woli Klienta skÅ‚adane za poÅ›rednictwem Formularza Zamówienia, zmierzajÄ…ce do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze SprzedawcÄ….
-
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana pomiÄ™dzy Klientem a SprzedawcÄ… za poÅ›rednictwem Sklepu. W zależnoÅ›ci od cech Produktu, może obejmować także umowÄ™ o Å›wiadczenie usÅ‚ug lub umowÄ™ o dzieÅ‚o.
-
Umowa zawarta na odlegÅ‚ość – umowa zawierana z Klientem w ramach zorganizowanego systemu sprzedaży na odlegÅ‚ość (za poÅ›rednictwem Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecnoÅ›ci stron, wyłącznie za pomocÄ… Å›rodków komunikacji elektronicznej.
-
Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu, okreÅ›lajÄ…cy zasady korzystania z niego, w tym zawierania Umów Sprzedaży.
​
§ 3
Wymagania techniczne
Wymagania techniczne niezbÄ™dne do wspóÅ‚pracy z systemem teleinformatycznym, którym posÅ‚uguje siÄ™ Sklep to:
-
urządzenie końcowe z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
-
dostęp do poczty elektronicznej (e-mail),
-
włączona obsÅ‚uga plików cookies.
-
zainstalowany program FlashPlayer.
-
zalecane urzÄ…dzenie to telefon lub komputer.
§ 4
Kontakt ze Sklepem
-
Adres Sprzedawcy: ul. Za Jeziorem 2a, 64-610 Rogoźno Wielkopolskie
-
Adres e-mail Sprzedawcy: kontakt@czaryzognia.pl
-
Numer telefonu Sprzedawcy: +48 660 761 777
-
Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: 60 1050 1520 1000 0090 8391 0746
-
Klient może porozumiewać siÄ™ ze SprzedawcÄ… za pomocÄ… adresów i numerów telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
-
Klient może porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w dni robocze w godzinach 10.00-16.00.
​
§ 5
Informacje ogólne
-
Odpowiedzialność Sprzedawcy za funkcjonowanie Sklepu
Sprzedawca, w granicach przewidzianych przez obowiÄ…zujÄ…ce przepisy prawa, nie odpowiada za zakÅ‚ócenia, w tym przerwy w dziaÅ‚aniu Sklepu, które sÄ… wynikiem dziaÅ‚ania siÅ‚y wyższej, nieuprawnionych ingerencji osób trzecich lub niezgodnoÅ›ci Sklepu z technicznÄ… infrastrukturÄ… Klienta. -
PrzeglÄ…danie oferty i skÅ‚adanie zamówieÅ„
Klient może przeglÄ…dać ofertÄ™ Sklepu bez koniecznoÅ›ci zakÅ‚adania Konta. Aby zÅ‚ożyć Zamówienie na Produkty dostÄ™pne w ofercie, wystarczy podać wymagane dane osobowe i adresowe niezbÄ™dne do realizacji Zamówienia – również bez potrzeby rejestracji Konta. -
Ceny w Sklepie
Wszystkie ceny widoczne w Sklepie wyrażone są w polskich złotych (PLN) i są cenami brutto.
§ 6
Zasady skÅ‚adania Zamówienia
W celu zÅ‚ożenia Zamówienia należy:
-
zalogować się do Sklepu (opcjonalnie);
-
wybrać Produkt bÄ™dÄ…cy przedmiotem Zamówienia, a nastÄ™pnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
-
zalogować siÄ™ lub skorzystać z możliwoÅ›ci zÅ‚ożenia Zamówienia bez rejestracji;
-
jeżeli wybrano możliwość zÅ‚ożenia Zamówienia bez rejestracji – wypeÅ‚nić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastÄ…pić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyÅ‚ki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeÅ›li sÄ… inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
-
kliknąć przycisk “Zamawiam i pÅ‚acÄ™” / kliknąć przycisk “Zamawiam i pÅ‚acÄ™” oraz potwierdzić zamówienie, klikajÄ…c w link przesÅ‚any w wiadomoÅ›ci e-mail,
-
wybrać jeden z dostÄ™pnych sposobów pÅ‚atnoÅ›ci i w zależnoÅ›ci od sposobu pÅ‚atnoÅ›ci, opÅ‚acić zamówienie w okreÅ›lonym terminie, z zastrzeżeniem § 7 pkt 3 .
§ 7
Oferowane metody dostawy oraz płatności
Klient może skorzystać z nastÄ™pujÄ…cych metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu:
-
Paczkomaty,
-
Przesyłka kurierska,
-
Odbiór osobisty dostÄ™pny pod adresem: ul. Za Jeziorem 2a, 64-610 Rogoźno Wielkopolskie.
Klient może skorzystać z następujących metod płatności:
-
Płatność przy odbiorze,
-
Płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
-
Płatności są obsługiwane przez Przelewy 24.
§ 8
Wykonanie umowy sprzedaży
-
Zawarcie Umowy Sprzedaży miÄ™dzy Klientem a SprzedawcÄ… nastÄ™puje po zÅ‚ożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocÄ… Formularza zamówienia dostÄ™pnego w Sklepie internetowym, zgodnie z postanowieniami § 6 Regulaminu.
-
Po zÅ‚ożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwÅ‚ocznie potwierdza jego otrzymanie i jednoczeÅ›nie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie to odbywa siÄ™ poprzez wysÅ‚anie wiadomoÅ›ci e-mail na adres Klienta podany podczas skÅ‚adania Zamówienia. Wiadomość ta zawiera potwierdzenie otrzymania Zamówienia, przyjÄ™cie go do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w momencie otrzymania przez Klienta tej wiadomoÅ›ci e-mail.
W przypadku wyboru przez Klienta:
-
PÅ‚atnoÅ›ci przelewem lub pÅ‚atnoÅ›ci elektronicznych, Klient zobowiÄ…zany jest do uregulowania należnoÅ›ci w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. Brak pÅ‚atnoÅ›ci w tym terminie skutkuje anulowaniem Zamówienia.
-
PÅ‚atnoÅ›ci gotówkÄ… przy odbiorze przesyÅ‚ki, Klient zobowiÄ…zany jest do dokonania pÅ‚atnoÅ›ci w momencie odbioru.
JeÅ›li Klient wybraÅ‚ dostawÄ™ innÄ… niż odbiór osobisty, Sprzedawca wysyÅ‚a Produkt w terminie 5 dni roboczych od zaksiÄ™gowania wpÅ‚aty na rachunku bankowym, zgodnie z wybranym przez Klienta sposobem dostawy.
W przypadku ZamówieÅ„ obejmujÄ…cych Produkty z różnymi terminami dostawy, Klient ma prawo żądać dostarczenia ich częściami lub w caÅ‚oÅ›ci po skompletowaniu wszystkich Produktów.
Termin dostawy Produktu do Klienta liczony jest od:
-
Uznania rachunku bankowego Sprzedawcy – w przypadku wyboru pÅ‚atnoÅ›ci przelewem, pÅ‚atnoÅ›ci elektronicznych lub kartÄ… pÅ‚atniczÄ….
-
Otrzymania informacji o gotowoÅ›ci do odbioru – w przypadku wyboru odbioru osobistego.
JeÅ›li Klient wybraÅ‚ odbiór osobisty, Produkt bÄ™dzie gotowy do odbioru w terminie okreÅ›lonym w jego opisie. O gotowoÅ›ci do odbioru Klient zostanie poinformowany przez SprzedawcÄ™ za poÅ›rednictwem wiadomoÅ›ci e-mail wysÅ‚anej na adres podany w Zamówieniu.
W przypadku ZamówieÅ„ obejmujÄ…cych Produkty z różnymi terminami gotowoÅ›ci do odbioru, obowiÄ…zuje najdÅ‚uższy z podanych terminów.
§ 9
Prawo odstąpienia od umowy oraz zwrot płatności
-
Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny i dokonać zwrotu towaru.
-
Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
-
W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które sÄ… dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
-
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
-
OÅ›wiadczenie może być wysÅ‚ane za pomocÄ… tradycyjnej poczty, faxem bÄ…dź drogÄ… elektronicznÄ… poprzez przesÅ‚anie oÅ›wiadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez zÅ‚ożenie oÅ›wiadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostaÅ‚y okreÅ›lone w § 4.
-
Sprzedawca dokonuje zwrotu pÅ‚atnoÅ›ci przy użyciu takiego samego sposobu pÅ‚atnoÅ›ci, jakiego użyÅ‚ konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodziÅ‚ siÄ™ na inny sposób zwrotu, który nie wiąże siÄ™ dla niego z żadnymi kosztami.
§ 10
Reklamacja i gwarancja
-
Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.
-
Czas rozpatrywania reklamacji to 2 tygodnie.
§ 11
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
-
SzczegóÅ‚owe informacje dotyczÄ…ce możliwoÅ›ci skorzystania przez Konsumenta z pozasÄ…dowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeÅ„ oraz zasady dostÄ™pu do tych procedur dostÄ™pne sÄ… w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji spoÅ‚ecznych, do których zadaÅ„ statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod nastÄ™pujÄ…cymi adresami internetowymi UrzÄ™du Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
Konsument posiada nastÄ™pujÄ…ce przykÅ‚adowe możliwoÅ›ci skorzystania z pozasÄ…dowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeÅ„:
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia siÄ™ do staÅ‚ego polubownego sÄ…du konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygniÄ™cie sporu wynikÅ‚ego z Umowy zawartej ze SprzedawcÄ….
-
Konsument uprawniony jest do zwrócenia siÄ™ do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczÄ™cie postÄ™powania mediacyjnego w sprawie polubownego zakoÅ„czenia sporu miÄ™dzy Konsumentem a SprzedawcÄ….
-
Konsument może uzyskać bezpÅ‚atnÄ… pomoc w sprawie rozstrzygniÄ™cia sporu miÄ™dzy nim a SprzedawcÄ…, korzystajÄ…c także z bezpÅ‚atnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji spoÅ‚ecznej, do której zadaÅ„ statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
§ 12
Dane osobowe w Sklepie internetowym
-
Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za poÅ›rednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
-
Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za poÅ›rednictwem Sklepu internetowego zbierane sÄ… w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodÄ™ – także w celu marketingowym.
-
Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogÄ… być:
-
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyÅ‚kÄ… pocztowÄ… lub przesyÅ‚kÄ… kurierskÄ…, Administrator udostÄ™pnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub poÅ›rednikowi realizujÄ…cemu przesyÅ‚ki na zlecenie Administratora.
-
W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu pÅ‚atnoÅ›ci elektronicznych lub kartÄ… pÅ‚atniczÄ… Administrator udostÄ™pnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsÅ‚ugujÄ…cemu powyższe pÅ‚atnoÅ›ci w Sklepie internetowym.
-
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
6. Administratorem danych osobowych przekazanych przez KupujÄ…cego podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. SzczegóÅ‚owe informacje dotyczÄ…ce przetwarzania danych osobowych przez SprzedawcÄ™ – w tym o pozostaÅ‚ych celach oraz podstawach przetwarzania danych, a także o odbiorcach danych – znajdujÄ… siÄ™ w dostÄ™pnej w Sklepie Polityce prywatnoÅ›ci – ze wzglÄ™du na zasadÄ™ przejrzystoÅ›ci, zawartÄ… w ogólnym rozporzÄ…dzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych – „RODO”.
7. Celem przetwarzania danych KupujÄ…cego przez SprzedawcÄ™, podanych przez KupujÄ…cego w zwiÄ…zku z zakupami w Sklepie, jest realizacja zamówieÅ„. PodstawÄ… przetwarzania danych osobowych w tym przypadku jest:
umowa sprzedaży lub działania podejmowane na żądanie Kupującego, zmierzające do jej zawarcia (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), ciążący na Sprzedawcy obowiązek prawny związany z rachunkowością (art. 6 ust. 1 lit. c) oraz prawnie uzasadniony interes Sprzedawcy, polegający na przetwarzaniu danych w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
​
​
§ 13
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów pÅ‚atnoÅ›ci i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpÅ‚ywajÄ… na realizacjÄ™ postanowieÅ„ niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie majÄ… zastosowanie powszechnie obowiÄ…zujÄ…ce przepisy prawa polskiego, w szczególnoÅ›ci: Kodeksu cywilnego; ustawy o Å›wiadczeniu usÅ‚ug drogÄ… elektronicznÄ…; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasÄ…dowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeÅ„. W tym celu może zÅ‚ożyć skargÄ™ za poÅ›rednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostÄ™pnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
